Portfoli
17 NOVEMBRE: Durant les sessions d'aquesta setmana vam escollir el projecte que durem a terme durant tot l'any, i quan ja portàvem una estona pensant els pros i els contres de les diferents entitats, al final vam decidir que la que s'ajustava més als nostres objectius era fer un projecte sobre la seguretat vial, per tal de conscienciar alumnes de primària i d'infantil de la salle manresa. També vam començar a distribuir els apartats de la pàgina web, i tot seguit vam començar a fer la introducció en un word, però degut al poc temps de classe ho vam haver de deixar a mitges.
24 NOVEMBRE: Durant aquesta setmana vam acabar de realitzar la introducció. A continuació vam posar-nos a definir què és el FAIG i què és l’APS. També vam tindre temps per fer l’autoretrat, és a dir que vam redactar informació sobre el nostre grup, i vam explicar qui era cada membre i què volem aconseguir amb aquest projecte.
1 DESEMBRE: En les sessions d’aquesta setmana, vam acabar de distribuir la pàgina web, és a dir, vam acabar de ordenar tots els apartats. També vam començar a realitzar el DAFO per tal de poder saber les debilitats i les amenaces que podríem arribar a tenir, i també per fent-se una idea de quines serien les nostres oportunitats i les fortaleses que podríem tindre. També ens vam posar en contacte amb persones com ara la Carme Bosch, coordinadora de primària.
11 DESEMBRE: Durant aquesta setmana hem acabat de realitzar el DAFO. També hem buscat informació sobre les entitats on duem a terme el treball, és a dir, hem fet una recerca sobre la policia local i la Salle Manresa. Vam continuar en contacte amb la Carme Bosch.
15 DESEMBRE: Durant les sessions d’aquesta setmana, hem continuat buscant informació sobre les entitats i també vam estar actualitzant el nostre porfoli, ja que en les sessions anteriors l’havíem realitzat a mà i l’havíem de passar a ordinador.
22 DESEMBRE: En aquests últims dies, vam començar a buscar informació sobre l’educació viària. També vam estar retocant alguns aspectes de la nostra pàgina web, com ara la inclusió d’algunes fotos per decorar-la.
12 GENER: Durant aquesta setmana hem continuat buscant informació sobre l’educació viària. També ens hem posat amb contacte amb la coordinadora de primària per tal de què ens facilités el número per telefonar la policia local. Finalment hem acabat la sessió acabant de realitzar el portfoli.
19 GENER: Durant aquesta setmana vam posar-nos amb contacte amb la tutora de p5 per tal de saber si els interessaria col·laborar amb el nostre projecte. Vam tornar a parlar amb la Carme Bosch per saber si podríem realitzar el projecte per els nens de 5è de primària. Vam acabar de fer les descripcions de les entitats.
26 GENER: Vam repassar tota la pàgina web ja que la volíem tenir de la millor manera possible a la comunicació. També vam actualitzar el nostre portfoli de alguna sessió anterior.
2 FEBRER: Vam duu a terme el guió per preparar la primera comunicació del projecte. A la següent sessió vam portar imprès el guió i vam començar a aprendre’ns-ho per tal de què gaudíssim d’una bona exposició.
9 FEBRER: Es va realitzar la primera comunicació d’APS.
16 FEBRER: Vam contactar amb la tutora de p5, la Olga, per tal de programar els dies que els i faríem l’activitat d’educació viària. Vam tenir el primer contacte amb el policia Joan López, li vam plantejar els nostre projecte amb els seus objectius i a partir d’aquí ens va guiar una mica per on podíem seguir-lo. Ens va deixar uns vídeos d’animació sobre l’educació per als nens, els quals informaven sobre algunes normes relacionades amb aquest aprenentatge.
23 FEBRER: Durant aquesta setmana vam estar mirant els vídeos que el mosso ens va prestar i en vam fer un resum de cada un per veure si eren útils de cara el nostre treball.
2 MARÇ: Vam triar les senyals de trànsit que utilitzaríem per les sessions posteriors per tal de fer el circuit i vam acordar que els nens serien els que les pintarien. També vam començar a realitzar la circular per tal de què els nens de p5 poguessin portar la bicicleta en el dia del circuit.
9 MARÇ: Vam començar a dibuixar i a ressegui les senyals que havíem escollit. També vam acabar de realitzar la circular.
16 MARÇ: Vam preparar-nos l’exposició dels vídeos. El dilluns següent ens vam dirigir cap a p5 i els i vam fer aquesta exposició als nens.
23 MARÇ: Vam realitzar acabar de dibuixar les senyals i vam imprimir la circular. També ens vam posar en contacte amb el mosso per tal de què ens facilités un joc. La següent sessió vam anar amb els de p5 per tal de què pintessin les senyals. També els i vam fer un joc per tal de que es conscienciessin una mica més sobre aquest tema.
9 ABRIL: Vam duu a terme l’activitat de realitzar al circuit. Primerament vam haver de muntar-lo i un cop finalitzat l’activitat també vam tindre força feina a guardar-ho tot. Els nens van portar les seves respectives bicicletes i va ser una activitat molt gratificant per a ells.
13 ABRIL: Vam començar a realitzar un petit anàlisi dels objectius. També vam començar a explicar en què consisteix el nostre aprenentatge. Vam posar-nos en contacte amb el Joan a través del correu electrònic per tal de que ens facilités el material necessari per duu a terme la sessió d’explicació dels vídeos per els nens de 5è.
20 ABRIL: Vam estar redactant bona part de l’aprenentatge que vam haver de fer. També vam buscar les definicions de cada senyal. Vam acabar de fer l’anàlisi dels objectius en el projecte per els de p5, de manera que vam poder veure que gran part dels objectius es van complir, encara que creiem que podríem havent-se organitzat millor, entre d’altres coses.
27 ABRIL: Vam preparant-se la presentació dels vídeos que presentaríem als nens de p5 a la sessió posterior.
4 MAIG: Vam realitzar la presentació dels vídeos amb els de p5. També vam començar a realitzar els carnets, que entregaríem amb els nens un cop finalitzat el projecte. Per realitzar això, vam haver de fer fotos a cadascun dels alumnes i vam haver de fer un disseny del carnet en el què es pogués veure clarament que els nens van obtenir un aprenentatge després de realitzar el projecte.
18 MAIG: Vam continuar la realització dels carnets, també ens vam posar en contacte amb la Carme Bosc per tal de posposar el projecte per la setmana següent. Vam seguir en contacte amb el Joan López i li vam comunicar les dates definitives del projecte. Vam fer les senyals que ens faltaven i ens vam començar a preparar l’exposició de les senyals que faríem la següent setmana.
1 JUNY: Vam duu a terme l’exposició de les senyals als nens de 5è de primària. El dia posterior, vam realitzar l’activitat pràctica amb les bicicletes amb l’ajuda del mosso Joan. Vam fer grups de 5 en 5 per tal de poder fer l’activitat de la manera més eficaç possible. Vam entregar al mosso tot el material que ens havia prestat anteriorment. Vam finalitzar els carnets i els vam imprimir.
8 JUNY: Va retallar els carnets per tal de poder-los plastificar correctament. Després, vam anar a plastitificar-los a través d'una màquina que els professors de p5 ens van facilitar. un cop acabats, els vam tornar a retallar per tal de que quedés un bon carnet. A continuació els vam anar a entregar als nens de 5è i els hi vam fer una petita xplicació, en la qual els vam felicitar ja que van realitzar totes les activitats d'una manera molt positiva. A la següent sessió vam seguir amb l'elaboració del power point de la comunicació.