Servei

Al nostre grup per poder començar el servei necessitàvem molts coneixements previs, de manera que vam començar fent moltes setmanes d’aprenentatge per poder arribar a fer 6 sessions de servei, tres a P5 i després tres a 5è.
En el nostre projecte les sessions eren repetides, es a dir que fèiem tres sessions iguala a P5 i a 5è.

Classes a P5

La primera sessió de servei va ser el dia 16 de març, a P5. Aquesta sessió constava només d’una hora. Primer ens vam presentar als alumnes, i a continuació els hi vam passar els CDs que ens havia deixat el Joan (el mosso d’esquadra). Els CDs constaven de 5 vídeos de dos minuts cada ells, i a mesura que els hi anàvem ensenyant un per un els hi fèiem preguntes per ajudar a entendre’ls-hi .
En el primer vídeos mostrava tal com uns nens anaven per la ciutat molt ràpid amb bicicleta, i a conseqüència d’això xocaven amb un avi, això els hi va fer veure als nens que sempre s’havia de circular pel carril bici, ja que per aquí només passen persones amb bici i podem evitar tenir un accident.
En el segon vídeo es mostrava uns nens que anaven a buscar bolets, però per a
nar al cotxe s’havien de posar el cinturó, per poder evitar tenir ferides.
El tercer vídeo ens deia que quan sortíem per la nit havíem de portar unes llums reflectants, d’aquesta manera els cotxes que passessin per la carretera ens podrien veure i evitar xocar, aquest vídeo el van veure una mica inútil, ja que ningú fa servir aquest mètode actualment.
El quart vídeo es veia com uns nens anaven amb skate per la carretera, però veuen que passen cotxes i després decideixen anar al skate park ja que és més segur i eviten tenir problemes.
L’últim vídeo ens parlava de com passar correctament per el pas de zebra, aquest va ser el que els nens van estar més atents, ja que ells ja ho veuen com un gran problema i sempre volen anar segurs.
Un cop acabat aquests vídeos els hi vam fer unes quantes preguntes per saber si havien entès alguns conceptes de la seguretat vial, i vam veure que sí, ja que alguns nens que anteriorme
nt no portaven el cinturó al cotxe o anaven corrent pel carrer, es van sensibilitzar i van dir que respectarien més les normes de circulació.
Al següent dia els hi vam ensenyar totes les senyals de circulació, i després els hi vam fer pintar per poder-les fer servir el dia del circuit. Aquest dia va ser molt productiu, ja que la majoria d’ells no sabien el significat de moltes senyals, i amb la nostra exposició els hi van quedar clar les mes habituals que poden trobar per la ciutat. Finalment quan els nens van marxar vam quedar-nos una estona per plastificar-les i així tenir-les llestes per elaborar el circuit.
L’últim dia va ser el del circuit,  per poder fer el circuit a temps ens vam quedar el dijous a dinar. Primer vem baixar el dijous al matí per recollir les bicicletes dels alumnes que les portaven els pares, i així poder desar-les al pavelló. A continuació vam acabar de recollir alguns conos que necessitàvem per acabar d’elaborar el circuit i finalment vam agafar la cinta de policia amb la qual marcaríem el circuit.  Al migdia vam anar directament al pavelló i vam començar a muntar el circuit que havíem dissenyat, amb totes les senyals i alguns obstacles, es a dir, vam posar passos de zebra, semàfors, un lloc d’obres i un pàrquing per fer el circuit més visual i divertit. Finalment a les 3 per començar el circuit vam fer sis grups de cinc persones, ja que era impossible que tots els nens fessin l’activitat al mateix moment.  L’activitat va anar bastant bé, però l’únic problema que vam tenir va ser que al principi els nens no es prenien el circuit seriosament, sinó que volien passar-s’ho bé, i nosaltres els vam fer saber que era per aprendre sobre seguretat vial, i a continuació el van fer correctament.

Classes a 5è

El projecte amb els de 5è va començar al dia 4 de maig, amb l’exposició dels vídeos. Aquesta sessió va durar una hora. Primer ens vam presentar als alumnes, i seguidament els hi vam passar els CDs que el mosso, el Joan, ens havia prestat. Els CDs constaven de 5 vídeos de uns dos minuts cada un d’ells, i a mesura que els hi anàvem ensenyant un per un els hi fèiem una sèrie de preguntes als nens per tal d’ajudar-los a què ho entenguessin perfectament i no tinguessin dubtes. A part d’això, també els hi vam fer una petita reflexió per tal de què se n’adonessin dels perills que hi poden haver si no segueixen les normes de trànsit.
En el primer vídeos mostrava tal com uns nens anaven per la ciutat molt ràpid amb bicicleta, i a conseqüència d’això xocaven amb un avi, això els hi va fer veure als nens que sempre s’havia de circular pel carril bici, ja que per aquí només passen persones amb bici i podem evitar tenir un accident.
En el segon vídeo es mostrava uns nens que anaven a buscar bolets, però per anar al cotxe s’havien de posar el cinturó, per poder evitar tenir ferides.
El tercer vídeo ens deia que quan sortíem per la nit havíem de portar unes llums reflectants, d’aquesta manera els cotxes que passessin per la carretera ens podrien veure i evitar xocar, aquest vídeo el van veure una mica inútil, ja que ningú fa servir aquest mètode actualment.
El quart vídeo es veia com uns nens anaven amb skate per la carretera, però veuen que passen cotxes i després decideixen anar al skate park ja que és més segur i eviten tenir problemes.
L’últim vídeo ens parlava de com passar correctament per el pas de zebra, aquest va ser el que els nens van estar més atents, ja que ells ja ho veuen com un gran problema i sempre volen anar segurs.
Un cop finalitzats aquests vídeos els hi vam fer unes quantes preguntes per saber si havien entès els conceptes de la seguretat vial que els hi havíem explicat anteriorment. Vam poder veure que tots els nens van entendre la informació perfectament.
Al següent dia els hi vam ensenyar totes les senyals de circulació, i després els hi vam fer pintar per poder-les fer servir el dia del circuit. Aquest dia va ser molt profitós, ja que els nens van assimilar el significat de totes les senyals molt bé.
La darrera sessió va ser la del circuit. Per poder-lo realitzar a temps ens vam haver de quedar el dijous al mig dia a dinar a la salle. Primer vam baixar a tres quarts de nou del mati per recollir les bicicletes dels alumnes de 5è i les vam desar al pavelló. A continuació vam anar a buscar tot el material necessari per la realització del circuit i el vam guardar a la sala del costat de la cantina. De una a tres vam estar planificant i muntant el circuit al pati exterior, en el qual hi havia totes les senyals que els nens havien pintat, passos de zebra, semàfors  i una gran rotonda. Finalment a les 3 vam començar l’activitat. Vam fer cinc grups de cinc persones cada un, ja que era impossible que tots els nens fessin l’activitat al mateix moment.  L’activitat va anar força bé, encara que vam tenir un greu problema amb el fort vent que hi havia ja que en nombroses ocasions ens van caure les senyals a terra. Tot i així, creiem que el projecte els hi ha servit bastant als nens, ja que han sabut comprendre una sèrie de senyals bàsiques per circular per la ciutat. També cal destacar la presència del mosso d’esquadra Joan López. Ens va ajudar molt i els nens es van emocionar amb la seva presència. I per acabar de realitzar el servei, els i vam entregar uns carnets de diplomats de seguretat vial, ja que van duu a terme l’activitat de la millor manera possible. L’entrega d’aquests carnets els va agradar molt i finalment ens vam acomiadar d’ells i els hi vam donar les gràcies per tota l’atenció que havien tingut.